Error: Oops! If you are seeing this, your browser is
not loading the page correctly. Please try pressing Control-F5 to force reload
the page. If this doesn't work, you may need to update your browser: Download Firefox | Download Chrome | Download
IE
Hej, hur står det till? Jag sökte Nordjobb, men jag tror det var för sent. Men, jag har tänkt åka till Stockholm för en veckoslut i April eller Maj. Jag ska shoppa och visitera naturhistoriska museet och kanske Skansen. Jag har inte varit i Sverige i många år!
Hej. Åh och varför var det för sent?! Kan du försöka nästa tid? En veckoslut i Stockholm låter jättebra! Jag har aldrig varit i Sverige Jag är avundsjuk!
Hej. Åh och varför var det för sent?! Kan du försöka nästa tid? En veckoslut i Stockholm låter jättebra! Jag har aldrig varit i Sverige Jag är avundsjuk!
Dom söker mest människor för sommarjobb. Nå ja, gör ingenting. Jag kan alltid besöka Sverige, den är så nära. Lättare att åka till Sverige från Finland än från Spanien! Jag behöver inte än flyga, jag kan åka med båt.
Tjenare alla, jag heter David, trevligt att träffas jag är sjutton år gammal och jag kommer från Irlande. Jag lär mig svenska eftersom det är ett vackert språk och Sverige är ett vackert land också =) hur som helst, försöker jag att studera svenska men jag är för lat så jag gör aldrig mycket framsteg! Vanligen när jag pratar med svenskar i svenska, det är verligen svårt så jag anvander engelska igen. Men den här gången ska vara olik, jag hoppas! =D
Välkommen David jag måste erkänna jag är för lat också! När jag vet inte ett ord jag måste slå upp det i ordboken och jag är för långsam, men det är bra... man måste praktisera för att lära sig och i början är det omöjligt att prata utan hjälp! jag hoppas det här samtal hjälper mig att fortsätta lära mig svenska!
Det var samma för mig och redan nu ibland! Det är mycket svårt för mig att prata det utan hjälp men i framtiden vill jag prata det flytande. Hur studerar ni det?
Jag kan inte studera det nu Jag måste plugga franska och för mina universitetprov så jag har ingen tid för att studera svenska också, men jag har en vän från Sverige som talar på svenska med mig och jag försöka praktisera det med någon som kan svenska, till exempel: med ni
Jag har lärt mig svenska i skolan i sex år. Vi måste i Finland.
Jag lyssnar svensk musik just nu! Iamamiwhoami. Faktiskt tycker jag inte så mycket om elektronisk musik, men hennes musikvideor har varit så bra, att jag också lärde mig tycka om hennes musik. Eller kanske är hon bara en sjungare och andra gör musiken, dom pratar inte mycket om sig själva.
Jag lyssnar svensk musik just nu! Iamamiwhoami. Faktiskt tycker jag inte så mycket om elektronisk musik, men hennes musikvideor har varit så bra, att jag också lärde mig tycka om hennes musik. Eller kanske är hon bara en sjungare och andra gör musiken, dom pratar inte mycket om sig själva.
Jag brukade lyssna på franskmusik för att lära mig det här språk och det egentligen hjälpte mig. Jag skulle vilja göra samma med svenska men jag vet inte många svenskaband som sjunger på svenska frånsett Kent, för alla svenskaband jag gillar sjunger på engelska
Jag flyttade till Österbotten och nu hör jag svenska överallt, så mycket finlandssvensk folk här Jag började jobba (inom mitt bransch!!) och pratade lite svenska med mina arbetskamrater. Jag är ännu lite rädd om att prata svenska, det tar tid att bli van med det.
Jag flyttade till Österbotten och nu hör jag svenska överallt, så mycket finlandssvensk folk här Jag började jobba (inom mitt bransch!!) och pratade lite svenska med mina arbetskamrater. Jag är ännu lite rädd om att prata svenska, det tar tid att bli van med det.
Jag är alltid rädd om att prata andra språk, fast jag vet man måste prata dem för att lära sig dem!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum